POLITYKA PRYWATNOŚCI I POLITYKA COOKIES 

1.Administratorem Twoich danych osobowych jest: 

Video-Lux W.Chodubski Sp.J. 10-416 Olsztyn ul.Towarowa 9E, NIP:739-040-59-31, REGON: 510515011, NR KRS 87565 Sąd Rejonowy w Olsztynie VIII Wydział Gospodarczy KRS 

W razie jakichkolwiek wątpliwości w zakresie postanowień niniejszej Polityki Prywatności i Polityki Cookies proszę kontaktować się z Administratorem poprzez adres e-mail: [email protected]

2. Administrator danych osobowych niniejszym informuje, że nie powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IODO) i wykonuje samodzielnie obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych.

W sprawach związanych z ochroną danych osobowych oraz szeroko pojętą prywatnością możesz kontaktować się pod adresem e-mail [email protected]

3. Polityka cookies

Serwis zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies w celu gromadzenia danych związanych z korzystaniem z Serwisu przez Klienta/Użytkownika. Plik Cookies to mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła do przeglądarki Klienta i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę. Używane są głównie do utrzymywania sesji np. poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Serwis wykorzystuje pliki Cookies „sesyjne” przechowywane na urządzeniu końcowym Klienta do czasu jego wylogowania, wyłączenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej oraz pliki Cookies „stałe” przechowywane na urządzeniu końcowym Klienta przez czas określony w parametrach plików Cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta. 

Pliki Cookies dostosowują i optymalizują Serwis i jego oferty dla potrzeb Klientów poprzez takie działania jak tworzenie statystyk odsłon Serwisu oraz zapewnienie bezpieczeństwa Serwisu. Pliki Cookies niezbędne są również do utrzymania sesji Klienta po opuszczeniu przez niego strony internetowej, to one umożliwiają mu powrót do zawartości koszyka bez utraty jego parametrów, co wiązałoby się z ponowną koniecznością wyboru Towarów. 

Administrator/Serwis przetwarza dane zawarte w plikach Cookies za każdym razem, gdy strona jest odwiedzana przez odwiedzających w następujących celach: 

optymalizacji korzystania ze stron Serwisu; 

identyfikacji Usługobiorców jako w danej chwili zalogowanych w Serwisie i pokazywania; 

przystosowania, grafiki, opcji wyboru oraz wszelkiej innej zawartości strony Serwisu do indywidualnych preferencji Usługobiorcy; 

zapamiętywania uzupełnianych w sposób automatyczny i manualny, zamieszczanych danych z Formularzy Zamówienia lub podanych przez odwiedzającego danych logowania do Serwisu; 

gromadzenia i analizowania anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony Serwisu w panelu administracyjnym, Google Analytics, HotJar oraz Heap Analytics; 

gromadzenia i analizowania statystyk w celu kontaktu z użytkownikiem za pośrednictwem czatu wbudowanego w narzędzie Intercom; 

tworzenia list remarketingowych na podstawie informacji o preferencjach, zachowaniu, sposobie korzystania zainteresowaniach ze Strony Serwisu oraz zbierania danych demograficznych, a następnie udostępnianie tych list w Google AdWords oraz Facebook Ads; 

zapamiętywania wszystkich Produktów dodanych do koszyka w celu ułatwienia złożenia Zamówienia; 

tworzenia segmentów danych na podstawie informacji demograficznych, zainteresowań, upodobań w wyborze oglądanych produktów/usług; 

wykorzystywania danych demograficznych i danych o zainteresowaniach w raportach Google Analytics. 

Klient w każdej chwili za pomocą swojej przeglądarki internetowej może całkowicie zablokować i skasować gromadzenie plików Cookies. 

Zablokowanie przez Klienta możliwości gromadzenia plików Cookies na jego urządzeniu może utrudnić lub uniemożliwić Klientowi korzystanie z niektórych funkcjonalności Serwisu do czego Klient jest w pełni uprawniony, ale musi w takiej sytuacji mieć świadomość z ograniczeń funkcjonalności Serwisu. 

Użytkownik, który nie chce wykorzystywania plików „cookies” w opisanym powyżej celu w każdej chwili może usunąć je ręcznie. Do zapoznania się ze szczegółową instrukcją postępowania należy odwiedzić stronę internetową producenta używanej przeglądarki internetowej z której aktualnie korzysta Klient. 

Więcej informacji na temat Cookies dostępnych jest w menu pomocy każdej przeglądarki internetowej. Przykładowe przeglądarki internetowe obsługujące wspomniane pliki „Cookies”: 

Ustawienia plików cookies Internet Explorer 

Ustawienia plików cookies Chrome 

Ustawienia plików cookies Firefox 

Ustawienia plików cookies Opera 

Ustawienia plików cookies Safar 

Pliki cookies w Android 

Pliki cookies w iOS (Safari) 

Pliki cookies w Windows Phone 

4. W jaki sposób zbieramy Twoje dane osobowe?

W większości przypadków sam je przekazujesz. Dzieje się tak, gdy:

składasz zamówienie,

przesyłasz reklamację lub odstępujesz od umowy,

zapisujesz się do newslettera,

dodajesz komentarz / opinię,

kontaktujesz się za pośrednictwem poczty elektronicznej,

obserwujesz profile w mediach społecznościowych lub wchodzisz w interakcję z treściami publikowanymi w mediach społecznościowych.

5. Zakres i cel zbierania danych osobowych Klientów

Serwis przetwarza niezbędne dane osobowe Klientów w celu realizacji usług dostępnych w Serwisie oraz w celach księgowych i tylko takich tj.: 

w celu złożenia zamówienia w Serwisie, 

w celu zawarcia umowy, reklamacji oraz odstąpienia od umowy, 

wystawienia faktury VAT lub innego paragonu. 

Serwis zbiera oraz przetwarza i przechowuje następujące dane użytkowników: 

imię i nazwisko; 

adres zamieszkania; 

adres do doręczeń (jeśli jest inny niż adres zamieszkania); 

numer identyfikacji podatkowej (NIP) lub PESEL; 

adres poczty elektronicznej (e-mail); 

numer telefonu (komórkowy, stacjonarny); 

informacje o używanej przeglądarce internetowej; 

inne dobrowolnie przekazane nam dane osobowe. 

Serwis oświadcza, że podanie powyższych danych przez Klienta jest całkowicie dobrowolne, ale także i niezbędne do pełnej realizacji usług. 

6. Uprawnienia. RODO przyznaje Ci następujące potencjalne uprawnienia związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:

prawo dostępu do danych osobowych,

prawo do sprostowania danych osobowych,

prawo do usunięcia danych osobowych,

prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,

prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,

prawo do przenoszenia danych,

prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,

prawo do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli takową zgodę wyraziłeś.

Zasady związane z realizacją wskazanych uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16 – 21 RODO

Uprawnienia, o których mowa powyżej możesz wykonywać poprzez kontakt z nami pod adresem

 e-mail: [email protected] lub pisząc na adres: Video-Lux W. Chodubski Sp. J. 10-416 Olsztyn ul. Towarowa 9E,

Jeżeli uznasz, że w jakikolwiek sposób naruszyliśmy reguły przetwarzania Twoich danych osobowych to masz prawo do złożenia skargi bezpośrednio do organu nadzoru (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). W ramach wykonania tego uprawnienia powinieneś podać pełny opis zaistniałej sytuacji oraz wskazać, jakie działanie uznajesz za naruszające Twoje prawa lub wolności. Skargę należy złożyć bezpośrednio do organu nadzoru na wskazany powyżej adres.

7.Odbiorcy danych.

Twoje dane ujawniamy innym podmiotom tylko wówczas, gdy jest to niezbędne do zrealizowania świadczeń, które zamawiasz albo, gdy jest to konieczne dla naszego rozwoju i ulepszania naszej oferty. Są to zawsze podmioty wyspecjalizowane w danej dziedzinie, które świadczą dla nas profesjonalne usługi wspierające sprzedaż w naszym sklepie internetowym oraz sklepie stacjonarnymh. Rodzaje podmiotów, którym możemy ujawniać Twoje dane to:

firmy przewozowe (np. kurierzy) – dzięki temu możesz otrzymać zakupiony towar na adres, który wskazałeś w zamówieniu;

podmioty pośredniczące w realizacji płatności – dzięki temu możesz zrealizować płatność za zakupy w naszym sklepie;

firmy transportowe – dzięki temu możesz otrzymać towar ze sklepu na adres, który wskazałeś przy zakupie;

firmy świadczące usługi dodatkowe, które zamawiasz przy zakupie lub świadczące usługi niezbędne do realizacji zamówień – dzięki temu możliwe jest zrealizowanie zamówień;

serwisy odpowiedzialne za naprawę sprzętu – dzięki temu Twoja reklamacja może zostać sprawnie załatwiona;

firmy świadczące dla nas usługi IT – dzięki temu możemy m. in. utrzymywać oprogramowania służące do prowadzenia sklepów, Newslettera, ewidencje sprzedaży itd.;

agencje marketingowe – dzięki temu możemy dla Ciebie tworzyć ciekawe oferty, promocje oraz bieżącą komunikować się z Tobą jako naszym klientem;

firmy zbierające opinie o produktach oraz o sklepach – dzięki temu możesz podzielić się swoją opinią o produkcie lub wrażeniami z korzystania z naszego sklepu.

W każdym przypadku, gdy ujawniamy Twoje dane innym podmiotom, dokonujemy tego w ramach obowiązujących przepisów. Jeśli nasi usługodawcy przetwarzają Twoje dane w naszym imieniu, muszą zapewnić gwarancje wdrożenia rozwiązań technicznych i organizacyjnych, które będą chroniły Twoje dane osobowe i spełniały wymogi Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).

8. Jak długo przechowujemy Twoje dane osobowe?

8.1 Jeśli rejestrujesz się w naszym sklepie internetowym  – 

Dane przekazane nam w związku z założeniem konta, przetwarzane są w celu założenia i utrzymywania konta na podstawie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zawieranej poprzez rejestrację konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Dane zawarte w koncie będą przetwarzane przez czas funkcjonowania konta. Gdy zdecydujesz się usunąć konto, usuniemy również dane w nim zawarte. Pamiętaj jednak, że usunięcie konto nie prowadzi do usunięcia informacji o zamówieniach złożonych przez Ciebie z wykorzystaniem konta.

W każdej chwili masz możliwości sprostowania danych zawartych w koncie. W każdej chwili możesz również podjąć decyzję o usunięciu konta. Przysługuje Ci również prawo do przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20 RODO.

8.2 Na potrzeby realizacji sprzedaży, a także usług dostawy i montażu dane przechowujemy przez okres realizacji umowy.

 Dane przekazane nam w związku z zamówieniem, przetwarzane są w celu realizacji zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), wystawienia faktury (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), uwzględnienia faktury w naszej dokumentacji księgowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz w celach archiwalnych i statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Dane o zamówieniach będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji zamówienia, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Ponadto, po upływie tego terminu, dane nadal mogą być przez nas przetwarzane w celach statystycznych. Informujemy, że mamy obowiązek przechowywać faktury z Twoimi danymi osobowymi przez okres 5 lat od końca roku podatkowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.

8.3 Jeśli zadałeś nam pytanie i nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem sklepu internetowego, Twoje dane przechowujemy przez czas niezbędny dla udzielenia niezbędnych wyjaśnień i odpowiedzi. Dzięki przechowywaniu Twoich danych, możemy w możliwie najlepszy sposób odpowiedzieć na Twoje pytanie

Twoje dane są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu z Tobą, a podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda wynikające z zainicjowania z nami kontaktu. Podstawą prawną przetwarzania po zakończeniu kontaktu jest usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wewnętrzne (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

8.4 Dane o sposobie korzystania przez Ciebie z naszego sklepu (pozyskane za pośrednictwem plików cookies) przetwarzamy przez okres ważności danego pliku cookie lub do czasu jego usunięcia przez Ciebie. Dane przetwarzane w naszej bazie marketingowej przechowujemy przez cały okres, kiedy jesteś naszym klientem oraz później przez okres 5 lat licząc od czasu kiedy przestałeś być naszym klientem (zaprzestałeś korzystać z naszych usług oraz dokonywać zakupów w naszych sklepach). Dzięki przechowywaniu Twoich danych, możemy promować nasze produkty i usługi, prezentować na naszej stronie oferty oraz promocje dopasowane do Twoich zainteresowań, a także zapewnić Ci korzystanie ze sklepu internetowego w możliwie najłatwiejszy oraz najbardziej bezpieczny i przystępny sposób.

9. Czy Twoje dane będą przekazywane do Państw Trzecich?

Przy prowadzeniu sklepu internetowego korzystamy z narzędzi dostarczanych przez podmioty zewnętrzne, a niektórzy z naszych dostawców mogą przekazywać Twoje dane poza obszar Unii Europejskiej, do państw trzecich. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, to będą one przekazywane wyłącznie odbiorcom, którzy gwarantują najwyższą ochronę i bezpieczeństwo danych. Będzie się to odbywać wyłącznie w ramach procedur wymaganych przez przepisy o ochronie danych osobowych, np. do takich krajów, co do których Komisja Europejska wydała decyzję stwierdzającą, że kraje te zapewniają odpowiedni stopień ochrony danych osobowych.